söndag 10 mars 2013

Back-to-back?

Glada miner strax före den drygt två kilometer långa mördarbacken

Innan jag anmälde mig till maran frågade jag några löparintresserade vänner och kollegor om deras erfarenheter av att träna inför längre lopp. En av dem, som ägnar sig åt ultradistanslöpning, tipsade bland annat om så kallade back2back-pass.

Det tycks råda viss oklarhet kring vad back2back egentligen innebär, men om vi nöjer oss med definitionen ”två långpass två dagar i rad” och låter den som springer avgöra hur långt ett pass måste vara för att räknas som långt, så har jag gjort ett sådant (eller räknas det som två?) pass i helgen.

Alldeles oavsett så har jag sprungit backe-till-backe runt mitt älskade berg både lördag och söndag. Imorgon tror jag allt att benen ska få vila.

2 kommentarer: