söndag 3 mars 2013

Ett steg i taget

En god väns cancerdiagnos gör att mycket som vanligtvis känns viktigt, ter sig ganska fjuttigt. Stressen över kilometertider och deadlines framstår som onödig och till och med fånig.

Jag har sprungit av alla möjliga - och omöjliga - anledningar. Jag har sprungit för att imponera på den stora kärleken. Jag har sprungit för att komma över snussuget. Jag har sprungit för att gå ner i vikt. Jag har sprungit för att slå personliga rekord. Jag har sprungit för att jag är en endorfinjunkie. Jag har sprungit för att orka mig igenom jetlag. Jag har sprungit för att bearbeta svårigheter. Jag har sprungit för att jag måste. Jag har sprungit för att jag vill. Jag har sprungit för att jag älskar det.

Jag kommer att fortsätta att springa av alla dessa anledningar. Och så kommer jag springa för att samla in pengar till Cancerfonden.

För en tid sedan bestämde jag mig för att börja träna inför Midnight Sun Marathon som går av stapeln i Tromsø den 22 juni. Nu vädjar jag till dig att heja på mig genom att skänka pengar till Cancerfonden. 50 öre för varje meter jag ska springa borde väl inte vara orimligt?

På min insamlingssida kan du läsa om hur du kan bidra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar