onsdag 20 mars 2013

Klenis

Något jag med plågsam tydlighet insåg under söndagens lopp var att jag har blivit klen. Enligt min träningsdagbok så har styrketräning den senaste månaden utgjort 0 % av min totala träning.

I mitten av förra året laddade jag inför mitt andra halvmaraton med hjälp av ett löparprogram som framförallt fokuserar på löpteknik, samt styrke- och smidighetsträning för löpare. Det gav både självförtroende och resultat. Själva loppet flöt på på ett sätt som jag bara vågat drömma om och jag lyckades kapa min föregående tid med över tio minuter. 

Så jag tror det är dags att lägga in lite styrketräning igen. För om jag nu ska springa drygt 4 mil i juni så är det ju lämpligt att jag orkar hålla mig upprätt.


Återinförda träningstillbehör – träpinne och vikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar