söndag 7 april 2013

Runner's high



Glad Anna vid the Story Bridge. Den klassiska bron markerar att jag avverkat drygt halva rundan.

Det har varit lite motigt ett tag. Därför var endorfinkicken under dagens långpass extra välkommen. 

Jag sprang drygt 20 kilometer under eftermiddagen och min runda inkluderade en lång bit utmed Brisbane River, floden som är stadens pulsåder. Området vid South Bank och Kangaroo Point är ett populärt ställe att styra kosan mot om söndagseftermiddagarna. Folk flanerade, cyklade, åkte inlines, klättrade, balanserade på slacklines, grillade, lekte, fiskade, gifte sig, dansade, hånglade, trixade med BMX-cyklar, joggade och sprang. Luften var frisk efter en regnskur vid lunchtid och benen kändes pigga. När jag kom hem insåg jag att jag hade sprungit i ett tempo som jag inte har kommit upp i på ett bra tag. 

Det är så här löpningen ska kännas! Nu, efter dusch och middag, är jag jättetrött och jättepigg på samma gång och går och skrattar högt åt mina egna skämt. Konstigt nog tycks ingen annan i familjen vara lika road av dem. Det känns lite som den där gången när jag var fem och någon bjöd mig på ett glas med lättcider på ett kalas och jag därefter "underhöll" hela bordet med Bellmanvitsar. Kanske tur att det är läggdags snart. Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar