tisdag 13 augusti 2013

Belöning

Att dra igång jobbet i 200 direkt efter semestern är inget jag rekommenderar. Jag klagar inte - jag gillar mitt jobb och är glad att jag har det - men efter drygt två veckors intensivarbete, varav en utan löpningen som ventil, så kände jag mig rätt "schleten". Nu när vi fick iväg det där bokmanuset som vi skulle i söndags kväll, så kändes det som att det var dags att försöka hitta ett läge som är mer hållbart. 

Eftersom jag visste att det skulle bli intensiva veckor, så hade jag bokat in en axel- och ryggmassage igår eftermiddag. När Linda postade det här inlägget i början av juni blev jag nyfiken och testade en halvkroppsmassage hos Helene. Jag blev inte besviken! Tvärtom, jag var supernöjd och bokade snabbt in en helkroppsmassage efter maran, vilket var ett klokt beslut. Helene lyckades nämligen då med något som ingen tidigare gjort mer än tillfälligt - hon fick loss det stela i mitt högra skulderblad

Hos Helene känner jag mig välkommen och väl omhändertagen. Hon tar sitt jobb på stort allvar - hennes princip är att inte boka in mer än två kunder per dag, för att kunna ge så bra behandlingar som möjligt. Dessutom har hon som vana att massera under tystnad, vilket jag trivs bra med. 

Inte är det särskilt dyrt heller, jämfört med de flesta andra ställen. En av anledningarna till det låga priset är att Helene och hennes man inte satsar på reklam. "Gör vi ett bra jobb, så kommer det att sprida sig i stan och folk kommer att hitta hit på så vis", sa hon första gången jag var där. Så nu säger jag som Linda: 

Ring Helene på 0733-602901 eller gå in i butiken på Yxhammarsgatan 3 i Borås för att boka tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar